söndag 8 april 2012

Vad vore påsken utan hönor?

Så här långt har jag bara tagit det lugnt i påsk. Var inte helt kurant på onsdagen och Skärtorsdagen och åkte därför inte in till stan och påskparaden. Det var för övrigt säkert trevligt - jag var där förra året. Hade dock middagsgäster här både Långfredag (Lisbeth) och Påskafton (Mats och Anna).

På Långfredagen ringde också Gun på dörren och gav mig en stor påse ägg - riktiga påskägg, om än tagna från deras egna höns (ja, jag tyckte även när jag hade egna höns att det var som att stjäla dem från hönorna, när man tog dem), som inte skall ha några kycklingar.....Man glada är de förhoppningsvis ändå, nu när de får gå fritt ute!


Mandelpotatis på groning i köksfönstret. Snö hade fallit under natten!

Hönorna och tuppen bryr sig dock inte så mycket om att det är snö.
De är glada att få gå ute och picka!


Snacka om frigående höns! Här och på bilden nedan utanför min ingång.



Dags för påsksupé. Äggulorna var gulare än man någonsin
kan få i en affär - inte ens från KRAV-ägg!


Inga kommentarer: